2006年 12月 09日
Suprise Up-and-Comer in 2006 |
(ENGLISH)
Which person, company or product do
you think came out of nowhere in 2006
to capture America’s attention? AOL has
chosen the four items. Here is a list.
1.Crocs : A shoe maker, Crocs, Inc is
in fashion now . In three years, the
company’s annual revenue rocketed from
$1M to $322M.
2. YouTube: YouTube officially launched only in December 2005.
20 million unique users per month watch 100 million videos.
3. Sacha Baron Cohen’s Borat: Though "Borat" is actually not
a new comer because it’s already been successful in the UK since 1998,
Americans have just discovered "Borat" only this year.
4. Do-it-yourself meal prepared franchises: Meal prepared companies
such as "Dream Dinners," "Super Suppers," and "What’s for Dinners"
have boomed in 2006 with tremendous growth.
Crocs is a literally up-and-comer company, as their revenue shows.
YouTube is one of the most impressive debuts, and no mention is
necessary. I have written about Borat in my past blogs so please check
it out for more details, but what is Do-it-yourself meal prepared business?
The concept is like this: Shopping and planing are unnecessary for your
dinners. Just show up at a franchise and say, $200 for two weeks’ worth
of dinners for a family. The ingredients are already prepared there so
you could cook with little time, following a recipe provided , and take the
two week homemade meal back to your home and put them in the
freezer. You don’t have to cook for two weeks ! Wow, it sounds like a
cooking school class for busy mums. Accoridng to the source, there are
more than 1000 outlets run by 351 companies as of mid-November.
Hmm, frankly, I prefer to cook at home and I don’t like frozen meals..haha.
(JAPANESE)
皆さんはどんな人、企業、そして商品が、
この2006年にどこからともなく出現し、
アメリカ人の注目を集めたと思いますか?
AOLが4つの項目を選んでますよ。
これがそのリストです。
1.クロックス: シューメーカーの
クロックス社は今とっても流行っています。この3年間で同社の年間収入は
1億ドルから3億2200万ドルに急騰しています。
2.YouTube: YouTubeは公式には2005年の12月に開始されました。
一月の間で、2000万人のユニークユーザーが、一億ものビデオをTouTubeを
通して鑑賞しているそうです。
3.サシャ・バロン・コーヘンの「Borat」: 「Borat」は1998年以来、
イギリスでは大成功を収めているので、実はニューカマーではないのです。
でも、アメリカ人は今年になって「Borat」を発見したってわけですね。
4.自分で作るミール・プリペアード(調理済み食品)フランチャイズ:
「 Dream Dinners」、「Super Suppers」, そして「What’s for Dinners 」
といったミール・プリペアード会社が2006年に大変な成長を成し遂げました。
クロックス社は、彼らの総収入から見て取れるように、文字通り
「前途有望企業」と言えるでしょう。YouTubeは今年最も印象的な登場でしたね。
何も言う必要はないですね。「Borat」については過去に書いているので、そっち
を読んで下さいね!でも、この「自分で作るミール・プリペアード・ビジネス」
って何でしょう?コンセプトはこんな感じです: フランチャイズ店にまず、
出向いてください。そして、例えば、2週間分の我が家での夕食を200ドルで!と
言うのです。材料は既にそこに用意されていて、あなたはそこで提供されている
レシピを見ながら、殆ど時間をかけずに料理を作ることが出来るというわけです。
そして、2週間分の家庭料理をお家に持ち帰り、後は冷凍庫にしまって置くだけ
なのです。これでもう2週間、料理をしなくていいのですよ!わ~!なんか、
忙しいママたちの為の料理教室みたいですね。ソース元によると、現在351社
によって、1000店舗以上のお店がオープンしているそうです。
ふ~ん、率直に言うと、私は家で料理をする方がいいですね。それに、
冷凍食品は好きでないのですよ。。。はは。
←1日1回、緑の応援バナーを押して貰えると嬉しいです.Thanks!
by valeny
| 2006-12-09 21:13
| Business (18)